Program Kurangkan Beban Ibu Ayah dengan bayaran ansuran 3 kali bayar

Hujung tahun pasti agak sedikit mencabar bagi Ibu-ibu yang memiliki lebih dari seorang anak kerana untuk menyediakan set uniform sekolah bukanlah murah.

Ditambah lagi dengan yuran itu dan ini, alat tulis buku itu dan ini… pasti ianya sedikit mencabar.

Baju sekolah pastinya perlu disediakan lebih dari sepasang. Untuk sekolah pagi dan kelas agama petang.

Keesokkannya harinya lagi, takkan lah nak membasuh setiap hari pula kan? Pastinya kita akan letih disamping membazir air dan elektrik.

Dan jika boleh dibasuh setiap hari pun, pasti juga uniform akan cepat lusuh, pudar dan kusam. Terpaksa juga beli baru. Kesian anak-anak ke sekolah dengan baju yang kusam.

PROGRAM 3X BAYAR – IN SHAA ALLAH MAMPU MERINGANKAN BEBAN

Jadi kami ingin mengurangkan beban ibu bapa terutama sekali yang terjejas berikutan dengan Covid 19 ini.

Kita faham kesukaran tersebut kerana saya yang menulis ini sendiri pun memiliki 4 orang anak.

Berikut adalah sedikit butiran berkaitan Program 3x Bayar TudungSiComel dan kerjasama dengan Canggih. Jangan risau, niat kami betul-betul nak tolong ringankan beban, jadi harga yang ditawarkan adalah sama dengan harga bayaran tunai.
=====================

JADUAL BAYARAN
1. Bayaran Pertama – Bulan Oktober / Awal November
2. Bayaran Kedua – Hujung November
3. Bayaran Ketiga (Akhir) – Awal Disember ( Last hujung Disember )
=====================
PENGEPOSAN
Pengeposan akan dibuat pada hujung Disember/ Awal Januari setelah bayaran penuh diterima (anjakan masa pengeposan dibuat berikutan sesi persekolahan pada tahun hadapan bermula pada hujung Januari)
=====================

Semoga Program ini sedikit sebanyak dapat membantu memudahkan urusan puan sekeluarga πŸ₯°

p/s: Jika nak buat bayaran sekali, dua kali atau lebih 3 kali pun boleh, berdasarkan kemampuan semasa puan dan dalam tempoh yang diberikan.

  1. Inner Rainbow (Kod : ink)
Pilihan warna Available

Inner Rainbow   dihasilkan bagi memudahkan Si Comel untuk bertudung terutamanya apabila menggayakan Shawl yang tidak berawning. Sangat sesuai untuk digandingkan dengan mana-mana Tudung, mampu membuatkan Si Comel rasa selesa bertudung dan mengelakkan dari rambut terkeluar. Direka khas bagi digandingkan dengan tudung sekolah. Lebih kemas, lebih selesa. Direka khas untuk kanak-kanak comel berusia antara 1 tahun hingga remaja.  Dihasilkan dari material Lycra Lembut 280gm  bagi memastikan keselesaan Si Comel yang mula belajar bertudung. 

KELEBIHAN INNER RAINBOW

  • Material lycra yang sejuk.
  • Stretchable-dewasa pun boleh pakai.
  • Boleh pakai kedua-kedua belah depan dan belakang.
  • Bukaan di belakang untuk pengudaraan.
  • Ukuran lebih panjang menimpa rambut supaya tidak terkeluar.

 SAIZ/UKURAN
Lebar 8 Inci & Panjang 11 Inci

Harga : RM6.90

2. Tudung Sekolah

Keistimewaan
Keistimewaan Tudung tsc

i) Tudung Awning Lembut tsc

a) Tudung sekolah awning lembut bukan sahaja melekap elok di muka tetapi kelihatan cantik terbentuk kerana dijahit menggunakan teknik jahitan tulang β€˜1 tapak’.

b. Mudah dibasuh menggunakan mesin basuh.

c. Tudung ini diperbuat daripada material Lycra Korea yang lembut dan selesa dipakai.

d. Mempunyai special cutting iaitu potongan khas bentuk β€˜S’ di bahu. Anak puan akan kelihatan kemas apabila memakainya.

e. Tudung sekolah awning lembut lebih murah berbanding awning scuba.

f. Tudung sukar berkedut dan mudah digosok kerana menggunakan material Lycra Korea yang bermutu dan berkualiti.

g. Saiz yang sesuai dengan cadangan umur.

h) Dijahit dengan teliti dan penuh kekemasan supaya dapat menghasilkan tudung yang betul berkualiti dan bermutu untuk keselasaan anak-anak kita.

i) Gambar ootd anak-anak customer. Seronok kan tengok anak2 pakai tudung yang berkualiti macam nie, tudung elok jer terletak dan terbentuk, dahla sejuk dan selesa jer walaupun pakai seharian di sekolah.

j ) pelbagai warna & ukuran – saiz SS, S, M & L

Jenis-jenis kuning
k) Harga : RM16.90

ii) Tudung sekolah Awning Scuba

keistimewaan

a) Masalah yang biasa dihadapi dengan tudung awning scuba ialah kain scuba cepat lusuh, turun warna serta menjadi keras kejung dan kelihatan seperti tudung murahan selepas dibasuh. Ini kerana, material scuba sebenarnya adalah dikhaskan untuk membuat baju renang, bukannya tudung. Kini, puan tidak perlu risau lagi. Inovasi Teknik Jahitan Tudung Awning Scuba β€˜LAPS3’ TudungSiComel mampu mengatasi masalah ini. Tudung anak puan akan kelihatan kemas sepanjang masa.

b) Awning Scuba dihasilkan daripada material Scuba istimewa yang membuatkan awningnya cantik terbentuk dan tahan lasak.

c)  Mudah dibasuh. Walaupun dicampak 100 kali ke dalam mesin basuh, awningnya tetap elok terbentuk dan tidak rosak.

d) Mempunyai special cutting iaitu potongan khas bentuk β€˜S’ di bahu yang membuatkan anak puan kelihatan sangat kemas apabila memakainya.

e) Tudung sukar berkedut dan mudah digosok. Tudung sekolah awning scuba menggunakan material yang sama dnegan tudung awning lembut yang berbeza hanya awning sahaja.

f) Perbezaan awning scuba dan awning lembut. Awning scuba mempunyai awning yang sedikit tebal berbanding awning lembut. Lapisan dalam Awning Scuba dijahit menggunakan material yang disebut sebagai kain scuba. Kain scuba ini memang tidak kelihatan pada tudung kerana terletak pada lapisan dalam. Manakala, awning lembut pula pada bahagian awningnya kosong, tidak ada lapisan lain di dalamnya. Rujuk gambar di bawah πŸ‘‡

g) Gambar ootd anak-anak customer. Seronok kan tengok anak2 pakai tudung yang berkualiti macam nie, tudung elok jer terletak dan terbentuk, dahla sejuk dan selesa jer walaupun pakai seharian di sekolah.

h) Warna dan ukuran

i) Harga : RM19.90

iii) Tudung sekolah awning scuba berdagu

Salam kawan-kawan, kami ingin memperkenalkan Tudung Sekolah Awning Scuba Berdagu Istimewa dari TudungSiComel.

a) Awning Scuba yang mudah dipakai dan dibasuh. Lapik Berdagu Flip 2-in-1 yang boleh dilipat ke dalam dan dijadikan lapik bawah dagu bergetah.
Dihasilkan dengan kain Lycra Korea berkualiti membuatkan kanak-kanak selesa serta gembira memakainya; Sejuk, Lembut dan Gebu.

b) Gambar ootd anak customer.

c) warna dan ukuran

d) Harga : RM24.90

iv) Tudung Sekolah Awning Scuba Dagu Getah

a) warna dan ukuran

b) Harga : RM24.90

v) Tudung sekolah awning Scuba Dagu & Labuh

vi) Tudung Sekolah Dua Lapis

Salam kawan-kawan, kami ingin memperkenalkan Tudung Sekolah Dua Lapis Istimewa dari TudungSiComel.

Mudah dan Selesa. Tudung Sekolah yang mudah dipakai dan dibasuh. Dihasilkan dari material Soft Koshibo berkualiti membuatkan kanak-kanak selesa serta gembira memakainya; Selesa, Lembut dan Terbentuk.

  • Tudung Sekolah Dua Lapis dengan Potongan Istimewa yang memberi keselesaan pada Si Comel sepanjang hari persekolahan.
  • Material Koshibo Lembut (Soft Koshibo) berkualiti yang mudah digosok dan kurang kedutan, serta jatuh cantik dan tidak melekat!
  • Mudah dipakai dan mudah dibasuh
  • Harga : RM19.90

Carta Harga Tudung keseluruhan

listharga

3. Kain Sekolah

a) Kain Sekolah jenama Tudungsicomel

KEISTIMEWAAN KAIN SEKOLAH JENAMA TUDUNGSICOMEL
1. Lipatan kain dijahit terus agar mudah digosok.

2. Jahitan tepi diperkemaskan dengan 2 kali jahitan di beberapa bahagian yang kritikal. Sesuai untuk Si Comel yang lasak (^_^).

3. Kain bergetah penuh pasti selesa dipakai.

SAIZ

Berikut adalah ukuran (Inci) untuk setiap saiz yang kita hasilkan. Cadangan umur yang kami cadangkan adalah cadangan sahaja mengikut saiz biasa kanak-kanak.

Namun, untuk memastikan keselesaan Si Comel, kami sarankan rakan-rakan untuk mengukur dahulu pada Si Comel kita sebelum membuat tempahan.

PANDUAN MENGUKUR SAIZ

Untuk memastikan Si Comel puan SELESA dengan set baju sekolah yang kita hasilkan, 2 ukuran yang penting untuk puan ukur adalah:

1. Labuh kain
2. Getah pinggang
Untuk Labuh, tiada masalah kerana sekiranya panjang kita boleh potong mengikut kesesuaian nanti (^_^).

*Ukuran mungkin tidak tepat 100% pada badan Si Comel puan kerana ukuran kita adalah ukuran umum kanak-kanak. Sekiranya terlebih/kurang dalam +/- 1 inchi adalah perkara biasa. Eloknya lebih sedikit sebab budak akan membesar (^_^).

Saiz bertindih – sebagai contoh, sekiranya Si Comel puan bersaiz biasa rakan sebaya berusia 8 tahun, in shaa Allah saiz SS sesuai. Namun jika puan rasa, beliau besar sedikit, in shaa Allah puan boleh cuba saiz S. Namun kita sangat sarankan puan mengukur dahulu agar mendapat saiz yang lebih ideal.

Tidak perlu risau, jika tidak sesuai boleh ditukar, yang penting Si Comel SELESA (^_^).

Berikut model kita berusia 7 tahun menggayakan kain saiz SS untuk rujukan puan.

MATERIAL

Dihasilkan dari material Koshibo Lembut  yang tidak terlalu tebal dan tidak terlalu nipis bagi memastikan keselesaan Si Comel. 

warna dan ukuran

Harga (KAIN SAHAJA) rujuk gambar πŸ‘‡

b) Kain sekolah jenama Canggih

kain canggih

KEISTIMEWAAN KAIN SEKOLAH JENAMA CANGGIH

βœ”  Tahan lama, walaupupan di basuh berulang kali tetap tidak berbulu
βœ” Material yang selesa iaitu COTTON CAMPURAN yang tidak terlalu tebal dan tidak terlalu nipis bagi memastikan keselesaan Si Comel anda.
βœ” Senang digosok
βœ” Kain yang kemas dan terletak.

SAIZ

Berikut adalah ukuran (Inci) untuk setiap saiz yang kita hasilkan. Cadangan umur yang kami cadangkan adalah cadangan sahaja mengikut saiz biasa kanak-kanak.

Namun, untuk memastikan keselesaan Si Comel, kami sarankan rakan-rakan untuk mengukur dahulu pada Si Comel kita sebelum membuat tempahan.

PANDUAN MENGUKUR SAIZ

Untuk memastikan Si Comel puan SELESA dengan set baju sekolah yang kita hasilkan, 2 ukuran yang penting untuk puan ukur adalah:

1. Labuh kain
2. Getah pinggang

Untuk Labuh, tiada masalah kerana sekiranya panjang kita boleh potong mengikut kesesuaian nanti (^_^).

*Ukuran mungkin tidak tepat 100% pada badan Si Comel puan kerana ukuran yang diberikan adalah ukuran umum kanak-kanak. Sekiranya terlebih/kurang dalam +/- 1 inci adalah perkara biasa. Eloknya lebih sedikit sebab budak akan membesar (^_^).

Warna dan ukuran

Harga (Kain sahaja) Rujuk Gambar πŸ‘‡

c) Perbezaan kain Sekolah Tudungsicomel dan Canggih (lihat gambar πŸ‘‡ )

4. Baju sekolah

a) Baju sekolah jenama tudungsicomel

KEISTIMEWAAN BAJU SEKOLAH TUDUNGSICOMEL

1. Poket Baju Sekolah dijahit beserta Zip Sorok yang mampu mengelakkan wang Si Comel keciciran. Zip Sorok dipilih kerana ianya kelihatan lebih kemas berbanding Zip Biasa. Ini juga boleh mengelakkan poket terkoyak disebabkan tersangkut di bucu meja (^_^)

2. Poket lebih dalam dari biasa bagi membolehkan barangan di dalam poket Si Comel tidak tercicir jika terlupa dizipkan.

3. Menggunakan material Heavy Koshibo yang lebih berkualiti berbanding kain kapas biasa dan mudah digosok. Material ini kelihatan lebih kemas.

4. Material Putih Kebiruan yang mampu membuatkan baju Si Comel kelihatan sentiasa bersih.

5. Pergelangan tangan dijahit dengan 2 pilihan iaitu dijahit getah (sesuai untuk sekolah agama) dan tidak dijahit getah (untuk sekolah kebangsaan biasa).

6. Jahitan tepi diperkemaskan dengan 2 kali jahitan di beberapa bahagian yang kritikal. Sesuai untuk Si Comel yang lasak (^_^).

SAIZ

Berikut adalah ukuran (Inci) untuk setiap saiz yang kita hasilkan. Cadangan umur yang kami cadangkan adalah cadangan sahaja mengikut saiz biasa kanak-kanak.

Namun, untuk memastikan keselesaan Si Comel, kami sarankan rakan-rakan untuk mengukur dahulu pada Si Comel kita sebelum membuat tempahan.

PANDUAN MENGUKUR SAIZ

Untuk memastikan Si Comel puan SELESA dengan set baju sekolah yang kita hasilkan, 2 ukuran yang penting untuk puan ukur adalah:

1. Panjang bahu
2. Panjang tangan

Untuk Labuh, tiada masalah kerana sekiranya panjang kita boleh potong mengikut kesesuaian nanti (^_^).

*Ukuran mungkin tidak tepat 100% pada badan Si Comel puan kerana ukuran kita adalah ukuran umum kanak-kanak. Sekiranya terlebih/kurang dalam +/- 1 inci adalah perkara biasa. Eloknya lebih sedikit sebab budak akan membesar (^_^).

Saiz bertindih – sebagai contoh, sekiranya Si Comel puan bersaiz biasa rakan sebaya berusia 8 tahun, in shaa Allah saiz SS sesuai. Namun jika puan rasa, beliau besar sedikit, in shaa Allah puan boleh cuba saiz S. Namun kita sangat sarankan puan mengukur dahulu agar mendapat saiz yang lebih ideal.

Tidak perlu risau, jika tidak sesuai boleh ditukar, yang penting Si Comel SELESA (^_^).

Berikut model kita berusia 7 tahun menggayakan baju saiz SS untuk rujukan puan.

MATERIAL

Dihasilkan dari material Lembut yang SELESA – Heavy Koshibo  yang tidak terlalu tebal dan tidak terlalu nipis bagi memastikan keselesaan Si Comel. 

Warna : Putih ( Lengan biasa / Lengan Getah ) & Biru Pengawas

Harga (baju sahaja ): Rujuk Gambar πŸ‘‡

b) Baju Sekolah jenama Canggih

canggih

KEISTIMEWAAN BAJU SEKOLAH JENAMA CANGGIH

βœ” TAHAN LAMA, TAHAN BANYAK BASUHAN, TIDAK BERBULU.
βœ” MATEIAL YANG SELESA
βœ” SENANG DI GOSOK 
βœ” PAKAIAN YANG KEMAS DAN TERLETAK.

SAIZ

Berikut adalah ukuran (Inci) untuk setiap saiz yang kita hasilkan. Cadangan umur yang kami cadangkan adalah cadangan sahaja mengikut saiz biasa kanak-kanak.

Namun, untuk memastikan keselesaan Si Comel, kami sarankan rakan-rakan untuk mengukur dahulu pada Si Comel kita sebelum membuat tempahan.


PANDUAN MENGUKUR SAIZ

Untuk memastikan Si Comel puan SELESA dengan set baju sekolah ini, 2 ukuran yang penting untuk puan ukur adalah:

1. Panjang bahu
2. Panjang tangan

Untuk Labuh, tiada masalah kerana sekiranya panjang kita boleh potong mengikut kesesuaian nanti (^_^).

*Ukuran mungkin tidak tepat 100% pada badan Si Comel puan kerana ukuran yang diberikan adalah ukuran umum kanak-kanak. Sekiranya terlebih/kurang dalam +/- 1 inci adalah perkara biasa. Eloknya lebih sedikit sebab budak akan membesar (^_^).

MATERIAL

Dihasilkan dari material COTTON CAMPURAN yang tidak terlalu tebal dan tidak terlalu nipis bagi memastikan keselesaan Si Comel. 

Harga ( Baju sahaja ) rujuk gambar πŸ‘‡

c) Perbezaan baju sekolah jenama Tudungsicomel dan Canggih (rujuk gambar) πŸ‘‡

p/s: harga tidak termasuk kos penghantaran.

Puan dah buat keputusan, nak hadiahkan apa untuk anak-anak puan? Mesti diorang seronok dan tak sabar-sabar nak mulakan alam persekolahan tahun depan kan πŸ˜ƒ. Yelah, dah lama tak jumpa kawan-kawan dan cikgu kan 😍 Terima kasih puan kerana mengembirakan anak-anak puan 😊

Bagaimana cara nak order?

  1. Tulis Kod, warna, saiz dan quantiti
  2. Klik icon whatsapp disebelah kiri
  3. Bagi detail seperti di bawah πŸ‘‡
    • Nama :
    • Alamat :
    • No Handphone :
    • Items : Kod, warna, saiz dan quantity
    • Jenis bayaran : ( Tunai, ansuran 1 / 2 / 3 kali bayar )
  4. Saya akan kira dan berikan jadual bulanan yang perlu puan dibayar. Order puan akan diproses (lock order) selepas pembayaran pertama, jadi puan tidak perlu risau jika tudung / pakaian yang puan nak sold out.
  5. Penghantaran akan dilakukan selepas selesai pembayaran penuh.
  6. Terima kasih 😊